27. 7. 2024

Cesta na Nordkapp a Knivskjelodden – vše na jednom místě

Pro lepší přehlednost jsem všechny zápisy v blogu, itinerář i karty míst, které se týkají cesty na nejsevernější místo pevninské Evropy, seskupil sem na jedno místo.
Cesta trvala 22 dní, najeli jsme devět tisíc kilometrů a navštívili přitom mnoho krásných a zajímavých míst. Cestovali jsem autem se stanem na střeše, což nám nejen ušetřilo hodně peněz za ubytování, ale také nám to umožnilo kdykoliv měnit plány.
Podívejte se tedy na přehledný itinerář trasy, na to, co můžete cestou vidět a zažít (karty míst a aktivit) a pokud vás to zajímá, v blogu si můžete přečíst o všem, co jsme cestou zažili.

Itinerář cesty

Co jsme cestou viděli (karty míst a aktivit)

Lindesnes fyr – nejjižnější místo Norska

Nejjižnější mys Norska s majákem, návštěvnickým centrem a muzeem. Jsou zde krásné útesy a rozhodně stojí za to se sem podívat.

Preikestolen – vyšlápněte si na skalní vyhlídku 604 m nad hladinou fjordu

Jedna z nejkrásnějších vyhlídek na světě, bez zábradlí a jakýchkoliv bezpečnostních opatřeních. Lze se sem dostat pouze pěšky dvouhodinovým výstupem kamenitou stezkou.

TROLÍ STEZKA (TROLLSTIGEN) – nejznámější norská vyhlídková silnice + výšlap původní trolí stezkou

Jedenáct serpentin se proplétá mezi vodopádem Stigfossen a končí v průsmyku s moderní restaurací a prodejnami suvenýrů. Kdo chce zažít, jak se tu v minulosti cestovalo, může si pěšky vyšlápnout po původní Trolí stezce.

Blog – všechny zápisy z cesty

1. kapitola – Příprava, balení a cesta přes Dánsko do Norska

1-2 den, 15-16.6.2013, 1.249 km Všechno to začalo jednoho lednového odpoledne, kdy jsem narazil na fotku lofotské pláže Utakleiv od skvělého fotografa Davida Clappa. Tak …

2. kapitola – Lindesnes – nejjižnější místo Norska

3 den, 17.6.2013, 270 km Mys Lindesnes je nejjižnějším místem Norska. Na Nordkapp, téměř nejsevernější místo Norska, je to odtud 2.518 km. V roce 1655 …

3. Kapitola – Trek údolím Frafjordalen

3-4 den, 17-18.6.2013, 69km autem, 8 km pěšky Údolí Frafjordalen Údolí Frafjordalen (někdy se setkávám i s názvem Fidjadalen) leží na konci fjordu Frafjord. Tento, …

4. kapitola – Výšlap na Preikestolen a zastávka u krásného vodopádu Låtefossen

5. den, 19.6.2013, 233km Preikestolen Preikestolen je kolmá skalní stěna s přírodní vyhlídkovou plošinou ve výšce 604 m nad hladinou fjordu Lysefjord. Plošina je velká …

5. kapitola – Kolem národního parku Hardangervidda a Jotunheimen

Oblečené stromy v Eidfjordu, zajímavé silnice č 7 a 51 vedoucí přes národní parky Hardangervidda a Jotunheimen, sámská prodejna suvenýrů a dřevěný kostel v Heidalu.

6. kapitola – Trolí stezka, soutěska Gudbrandsjuvet a Øvstestøylen

Kovová stezka nad soutěskou Gudbrandsjuver, krásná příroda u Øvstestøylen, světoznámá Trolí stezka a přejezd k Atlantské cestě.

7. kapitola – Atlantská cesta a Trondheim

Průjezd Atlantskou cestou, největší norský aquapark v Trondheimu, čtvrť Mollenberg a pevnost Kristiansen Fort

8. kapitola – Pobřežní trasa Kystriksveien (silnice č.17)

Cesta po části původní jediné silnice vedoucí na sever. Cesta vede po pobřeží s mnoha ostrůvky a častými přívozy.

9. kapitola – Ledovec Svartisen a Severní polární kruh

Tůra k ledovci Svartisen sice nedopadla podle našich představ, ale aspoň jsme o to dříve překročili severní polární kruh.

10. kapitola – Lofoty – tak pověst nelhala!

Prohlídka městečka Å a Reine, nádherné pláže Myrland, Haukland a Utakleiv, Nocování přímo u pláže Utakleiv.

11. kapitola – Lofoty – pláž Utakleiv a cesta přes Henningsvaer k Andenes

Půlnoční slunce nás fascinuje. Nemusíme nikam chvátata a tak fotíme pláž Utakleiv, navštěvujeme rybářské městečko Henningsvaer a přesouváme se k Andenes.

12. kapitola – Velrybí safari v Andenes

Dnes jsme se vydali na velrybí safari, 3 hodinovou plavbu za velrybami v okolí města Andenes. Skvělý zážitek!.

13. kapitola – Maxi trolí rodinka na ostrově Senja, Tromso

Nemohli jsme si nechat ujít největšího trola na světě. Osvěžení tímto nevšedním zážitkem pokračujeme na krátkou prohlídku Tromsa.

14. kapitola – Skalní rytiny v Altě

Cestu na sever jsme si dnes zpříjemnili prohlídkou 6000 let starých skalních rytin u města Alta.

15. kapitola – Hammerfest a Nordkapp

Jsme téměř na vrcholu naší výpravy, navštěvujeme nejsevernější město světa a přijíždíme na nejsevernější místo pevninské Evropy dosažitelné autem.

16. kapitola – Trek na Knivskjeloden, nejsevernější místo pevninské Evropy

Dvacetikilometrový trek na skutečné nejsevernější místo pevninské Evropy. Nelze se sem dostat autem, takže nezbývá, než se poprat s mlhou a dojít tam pěšky.

17. kapitola – Komáři a polární kruh ve Finsku, vojenská pevnost Boden

Komáři nás nepustili z auta, takže Finsko jsme až na polární kruh jen projeli. Opouštíme oblast polárního dne a v Bodenu si prohlížíme venkovní exponáty vojenského muzea.přívozy. Měníme plány a zůstáváme o den déle, abychom si pevnost prohlédli i zevnitř.

18. kapitola – Půldenní prohlídka Stockholmu a cesta domů

Půldenní návštěva Stockholmu nám stačila, abychom si město zamilovali a chtěli se sem co nejdříve za se vrátit.

Související články

Pro začátek něco o Norsku

Základní informace před cestou. Kdy jet, jaké je tu počasí, čím se tu platí, jaké doklady budete potřebovat, kde můžete kempovat a další praktické informace.

Trocha historie pro lepší pochopení Norska

Základní přehled norské historie, přehledně a stručně.

Norské celní předpisy

Co vše si můžete, nebo naopak nesmíte, s sebou dovézt do Norska.

Co jsou vlastně zač ti trolové?

V Norsku se s troly setkáte prakticky všude, ale víte, co jsou vlastně tyhle roztomilé postavičky ve skutečnosti zač?

Americké káry Aquapark Aqvacentra a koupaliště Auta Celní předpisy Dobrodružné atrakce Extrémní body Historie Horská silnice Hot Rod Itinerář Kempování Krásná vyhlídka Lodě Majáky Muzeum Místa duchů Město Národní parky USA Národní turistická trasa Ostatní Pláž Pobřežní silnice Ponorky Počasí v oblasti Praktické_rady Restaurace Safari Severní polární kruh Trek Trolové Vodopád Vyhlídková silnice Zábavní park